Dora Robar - Interjú
12:39
Amikor beszélgettem Dórával - a Dora Robar hazai márka tervezőjével - olyan volt, mintha egy régi barátot kaptam volna vissza, akit elsodort az élet. Egyből egy hullámhosszra kerültünk, a márkán kívül pedig még jó sok dologról szó esett az interjú alatt. Ismerjétek meg ti is Dórát, és az ő márkáját!
Miért pont a divattervezést választottad életcélnak?
Gyermekkoromban tűzzománc szakkört kezdtem el, innentől kezdve érdekelt a divat világa és a rajzolás is. A tervezéssel remekül kiélhetem a kreativitásomat. Fontos volt számomra, hogy a divattervezői képzéssel párhuzamosan, külkereskedelmi szakot is elvégezzem, ezzel tudatosan építsem a megálmodott jövőmet.
Hol végezted a tanulmányaidat?
A Budapesti Divatiskola Női szabó szakán folytatom jelenleg is a tanulmányaimat. Ezt megelőzően a további szakirányú képzést Szegeden végeztem divattervező szakon, az említett Szegedi Tudomány Egyetem mellett.
Miben áll a márka esszenciája?
Stílus, egyediség, megfizethető áron.
Egyre népszerűbb, hogy saját névvel indítanak márkát a tervezők. Te miért döntöttél a saját névválasztás mellett?
Nem akartam egy fantázia nevet használni. Fontos volt továbbá, hogy küldölfön is könnyen megjegyezhető legyen, így nevemből kikerültek az ékezetek. Szerettem volna a nevemet használni, és e köré alakítani egy brandet.
Milyen anyagokat használsz legszívesebben?
Szeretem a természetes anyagokat, mint például a gyapjú, valódi bőr, különböző szőrmék, amelyek fel is bukkannak a téli kollekciómban. A minőség számomra elengedhetelten, ez is növeli a márka presztízsét.
Mit lehet tudni a tavaszi kollekciódról?
A tavasz/nyári kollekcióm maradjon egyelőre titok, de annyit elárulhatok, hogy a kollekció színei a pasztell árnyalatok lesznek. A márka életében először, a 2016 tavasz-nyári kollekció, a női ruházaton felül új dolgokkal is ki fognak egészülni…
Mit gondolsz, mennyire jutnak el itthon a hazai tervezők termékei az emberekhez?
Rendkívül fontosnak tartom, hogy minél több emberhez eljusson a hazai tervezők termékei, ezzel erősítve a hazai divatot. Sajnos még rengeteg embernek az van a fejében, hogy ami designer darab, az megfizethetetlen. A hazai tervezőkre jellemző, hogy az itthon készített, kis darabszámú egyedi termékei, jó minőségű alapanyagokkal és kidolgozással készülnek, ellenben a manapság oly kedvelt fast fashion darabokkal, melyek nem feltétlen olcsóbbak. A hazai divat, támogatásokkal, reklámozással jobban eljuthatna az emberekhez, ezáltal erősítené a piacát. De sajnos manapság erre kevés figyelem összpontosul.
Fotó: Dora Robar |
0 megjegyzés