Between - Interjú

16:58

Csilla és Dodo, a Between márka tervezői formabontó vonalakkal, izgalmas anyagfelhasználással és egyedi látásmódjukkal egyből levettek a lábamról. A lányok diploma kollekciója is izgalmas volt, ám ezúttal sikerült még egyedibb darabokat létrehozniuk.

1. Hogyan épül fel a tervezés folyamata?
Csilla: Már gyerekkoromban is megmutatkozott a kreatív vénám, ám racionális gondolkodású szülők gyermekeként nem éreztem, hogy ezen a pályán kell elhelyezkednem. Pár év gondolkodás és útkeresés után végül úgy éreztem, a szívem a divattervezés felé húz, így jelentkeztem a KREA Kortás Művészeti Iskolába, divat és stílustervező szakra.

Dodo: Igen, nekem is hasonlóan alakult az életem, mint Csillának. Édesanyám testnevelő tanár és biológus, édesapám szintén, így a művészet iránti vágy nálam is sokáig lappangott. Végül én is elhatározásra jutottam és felvételiztem a KREA-ra, ahol később Csillával megismertük egymást.

2. Akkor gondolom az iskolában alakult ki a közös márkátok…
Csilla: Mivel a baráti társaságunk is közös volt, így már elég hamar felismertük, hogy nagyon hasonló stílust képviselünk, hasonló tervezőket szeretünk és persze hasonló az ízlésvilágunk is. Az, hogy egy csoportba kerültünk, még jobban erősítette a kapcsolatunkat és a kreatív énünket, támogattunk egymást olyannyira, hogy a diploma kollekciót is közösen készítettük el. Az utolsó évben márt tudatosult bennünk, hogy saját márkát szeretnénk alapítani, méghozzá együtt.


3. Mi a fő inspirációs forrásotok?
Dodo: Az inspiráció sokfél lehet, de eddig mindig köze volt a természethez. Lehet egy természeti sajátosság, képződmény, formavilág, ami megihlet minket, de akár textúrák és színek is. A tervezés folyamatában lényeges pont az inspiráció, hiszen ez az első lépcsőfoka egy kollekció megszületésének.
4. Honnan ered ez a természet iránti szeretet?
Csilla: Mind a ketten kedveljük az állatokat, tiszteljük a vadvilágot, a természetet. Mivel a városban nőttünk fel, így azok az impulzusok, melyek régebben éltettek, átértékelődtek. Huszonöt éves kor felett az ember elkezdi értékelni a természetes dolgokat. A mindennapi rohanás és idegeskedés közepette minden embernek szüksége van olyan helyre, ahol megnyugodhat kicsit, ahol kikapcsolódhat és feltöltődhet, ezt pedig a természetben, egy „mesterségesség mentes” közegben kapja meg.


5. Mivel elég fiatal márka vagytok, így gondolom bőven akad célotok...
Dodo: Igen, persze. Például az szuper lenne, ha az emberekben a márkára jellemző stílusjegyek alapján egyből tudatosulna, hogy éppen egy Between darabot látnak. A hazai piac „meghódítása” mellett célunk, hogy külföld felé is nyissunk, bár ez egy még nehezebb terep.
6. Mi a fő üzenete a márkának?
A márkára jellemző az ambivalencia, amely kiegyensúlyozza egymást és harmóniát teremet. Ez a fajta ellentét visszaköszön a ruhákon is, hiszen a finom nőiesség és az extrémitás némileg szemben áll egymással, mégis remekül kiegészítései tudnak lenni egymásnak.



You Might Also Like

0 megjegyzés

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images