Cselényi Eszter - Interjú

10:00

Pár hete vettem részt Cselényi Eszter és a PAF közös kollaborációjából született kollekció bemutatón, mely nagy hatással volt rám, hiszen a divattervezés és a gesztusfestészet szerelméből született. Már akkor eldöntöttem, hogy szeretnék Eszterrel egy interjút készíteni, hiszen aki eddig nem ismerte, annak muszáj lesz megismernie. 


Hogyan kerültél a divattervezői pályára? 

Mindig is a divattal szerettem volna foglalkozni, ez a rajongás már gyerekkorban kezdődött. Angliában érettségiztem gazdasági szakon, mellette pedig versenyszerűen lovagoltam. Szerettem volna kreatív dologgal foglalkozni de nem tudtam, hogy merjek-e belevágni, van-e jövője. Mikor hazaértem Angliából beiratkoztam a Veszprémi Egyetemre, ahol angol nyelv és irodalom szakos hallgató lettem. Diplomám témája a divat az irodalomban volt. Az egyetem vége felé már jól tudtam, hogy mindenképpen kreatív munkát szeretnék, így ilyen irányban kerestem további képzéseket. Ekkor találtam rá a KREA-ra. 




Mit szerettél legjobban a KREA-ban? 

Azt, hogy fiatalos és modern volt a hozzáállásuk. Mindig a legfrissebb trendeket hozták be az oktatásba és mi is ezt az irányvonalat követtük. Ezzel egy időben indult el a saját márkám. Az első darab egy blúz és egy kabát volt, melynek akkora sikere lett, hogy folyamatosan után kellett rendelni. A márka építése az elején nem volt tudatos, később alakult ki, hogy én ki vagyok, milyen ruhákat szeretnék tervezni s milyen rétegnek. Kirajzolódott előttem az út. 



Mi volt ez az út? 

Hát a tudatos márkaépítés. Nem szerettem volna túlmodernizált márkát, hiszen én se vagyok éppen alternatív és a célközösségem főleg a 30-as korosztály. Inkább a klasszikus vonalnál maradtam, emiatt oda kell figyelni a szabásvonalakra vagy például a szoknyák hosszára. Nagyon jó visszaigazolás számomra, amikor édesanyám is felvenné az általam tervezett ruhákat. Továbbá nagy hangsúlyt fektetünk a minőségi anyaghasználatra, hiszen ez egy nagyon fontos szempont. A klasszikus márka figyeli a trendeket, építkezik belőlük, de én inkább időtálló darabokat szeretnék létrehozni. 



Ha jól tudom, te menyasszonyi ruhákat is tervezel? 

Igen. A menyasszonyi ruháknál is inkább a klasszikus vonalon maradok, a ruháim által szeretném mindenkinek azt az élményt megadni, mint amit a filmekben is lát. Az esküvői ruha készítés úgy kezdődik, hogy bejön a menyasszony, elkezdünk beszélgetni, megkérdezem, hogy mivel foglalkozik, hol él, mit szeret csinálni, mit dolgozik, így teljes képet kapok a személyiségéről. Mivel minden ruha egyedi, tükröznie kell a menyasszony egyéniségét. Fontos még kiemelni, hogy sokan nem tudják hogy béreljenek-e vagy pedig varrassanak maguknak saját ruhát. A Celeni rájuk is gondol, hiszen egy ruha bérlési díjából már mindenkinek lehet saját menyasszonyi ruhája. 




Az új kollekció készítésénél mi inspirált? 

2 fő irányvonal inspirált, az egyik a gesztusfestészet volt, a másik pedig nagypapám növénykertje. Amikor kitaláltam, hogy a tavaszi-nyári kollekciómat a gesztusfestészetre alapozom, akkor kezdtem el keresni hazai kortárs festőket és így találtam a PAF-ra. Azért is volt jó velük vele együtt dolgozni, mert kibillentettek a komfortzónámból, de mégis önmagam maradtam. A másik inspirációm alapja nagypapám növénykertje volt, mivel ő mindig is szeretett kertészkedni. Kisgyerekként minden növény hatalmas volt. Sajnos ő már nincs köztünk és szerettem volna valamit visszahozni belőle. Ez a kollekció követi a trendeket, hiszen a mostani divatban is megjelennek a növényminták, csak én átformáltam a saját külsőmre. Azt is fontos tudni, hogy a printeket szintén én álmodom meg hozzájuk.






You Might Also Like

0 megjegyzés

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images