Émé - Interjú

14:05

Nagyon örültem, amikor a napokban sikerült összehozni egy találkozó az Émé tervezőpárosával, Pákozdi Alexandrával és Varga Zsófiával. Szandit régóta ismerem ezért évek óta figyelemmel kísérem a munkásságukat. Az egyik legkreatívabb márkának tartom őket, így azt szeretném, ha ti is megismernétek.




Hogyan született meg a márka?

Zsófi: Szandival együtt kezdtünk a KREA Kortárs Művészeti Iskolában, ahol együtt is végeztünk. A diplomaév elején döntöttük el, hogy együtt fogjuk elkészíteni a diplomakollekciónkat, így 2013-óta beszélhetünk közös márkáról.



Nálatok volt márkanév váltás is, mi volt ennek az oka?

Szandi: A márka tavaly szeptemberig Aiméé néven futott. Azért is választottuk ezt, mert több szempontból is megfogott minket (a szó francia jelentése szeretett). Egy kisebb arculatváltás miatt az új nevet közelebb érezzük magunkhoz, ezért is változtattuk meg. Ez egyfajta fantázianév, melyben jobban konkretizálódik a márka esszenciája, a modern nő.


Mit tartotok fontosnak elmondani a Éméről?

Zsófi: A márkánk egyik jellegzetessége, hogy egyedi mintákkal dolgozunk, melyeket saját magunk rajzolunk kézzel vagy grafikai programmal. Anyaghasználatban főleg a könnyed anyagokat részesítjük előnyben, hiszen a fő szempontunk a kényelem. Azt is szem előtt tartjuk, hogy az általunk készített kollekciók könnyen variálható és hordható darabokból álljanak, amelyek a dolgos hétköznapokon vagy egy esti lazítás során is megállják a helyüket.



Meséljetek egy kicsit a tavaszi-nyári kollekciótókról...

Szandi: A kollekciót Aruba inspirálta, egy apró, mesébe illő sziget a Karib-tenger déli részén, mely klasszikus, holland építészetéről, fényűző kikötőjéről, jellegzetes fáiról, de főleg fehér homokos strandjairól és rózsaszín flamingóiról híres. Ez a paradicsomi hangulat ihletett meg minket. A kollekció központi motívuma a flamingó, ami arról árulkodik, hogy ezúttal a lábaké a főszerep. Éppen ezért igyekeztünk olyan darabokat alkotni, melyek optikailag nyújtják az alakot. Anyagokban főként selymet és muszlint használtunk.




Mit tarotok a legnagyobb sikereteknek?

Zsófi: Minden eddig elért eredményünket sikerként éltünk meg. Legyen szó akár sajtóban való megjelenésről, divatbemutatóra szóló meghívásról, pályázati eredményekről vagy jótékonysági kampányról, de ha kiemelnénk egyet, akkor az a Marie Claire Fashion Days-en való bemutatkozásunk volt.



You Might Also Like

0 megjegyzés

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images