Rozi Handcrafted Sunglasses - Interjú

10:00

Nagy szemüveg rajongó vagyok, már egész kis hadsereg lapul otthon a szekrényemben. Kedvelem és keresem a különleges formájú és anyagú szemüvegeket, ezért is akadt meg a szemem a fából készül Rozi szemüvegeken, Felkerestem Kis Arnoldot, az okulárék tervezőjét és egyben készítőjét, meséljen a keze közül kikerülő csodákról. 


Hogyan alakult ki az egyedi napszemüvegeket forgalmazó hazai márka, a Rozi? 

Alapvetően egy nyomdaipari vállalkozásban dolgom de régóta figyelemmel kísérem a külföldi trendeket, más vállalkozásokat. Egy hobbiként indult, olyannal szerettem volna foglalkozni, amely lefoglal, emellett pedig egyedi a piacon. Az első egy-két hónap az anyagkereséssel telt, mivel a fa volt a legkönnyebben hozzáférhető, így ezzel kezdtem el dolgozni. 




Miért pont a Rozi márkanév mellett döntöttél? 

1 évi volt a fejlesztő szakasz a termékeknél és lényegében Rozi volt a projekt fedőneve, melyet, ha materiális formában szeretnénk kifejezni, akkor egy kövér angol buldog lenne. 



Mit lehet tudni ezekről a kézzel készített fa szemüvegekről? 

Az első kollekciók robosztusak, nehezek voltak, tömör fából készültek, nem éppen a kényelemre került a hangsúly. Fél éves kísérletezés után idén tavasszal debütált a vékony szemüveg keret (1 mm alatti a vastagsága), mely praktikusabb viselet, mint elődei. Kezdetben ezeket a szemüvegek inkább design termékek voltak, ma inkább optikai termékek lettek. 



Mesélj az őszi-téli kollekcióról... 

A kollekció valószínűleg szeptember-október környékén jön majd ki és 18 modellből fog állni. Mivel az optikai piac felé orientálódok, így már ebben a kollekcióban is helyet kapnak ezek az optikai lencsék. A megszokott lágy vonalvezetés mellett lesz egy extrémebb vonal is, így a bevállalósak is kedvükre válogathatnak. 



Mi alapján inspirálódsz? 

Mint sokan mások, én is figyelemmel kísérem a kedvenc tervezőimet (Márkus András, Tom Ford, Oscar Markuson), akik főleg klasszikus szemüvegeket gyártanak. Egy jó modell technológiai újítás nélkül mit sem ér, erre én is odafigyelek, ezért is kezdtem el vékony fakerettel dolgozni. 




Hol lehet hozzájutni a fából készült napszemüvegeidhez? 

A márka saját weboldalán rendelhetőek meg a darabok illetve a Wonderlab-ban is megtalálható vagyok.





You Might Also Like

0 megjegyzés

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images