Timeabartos - Interjú

10:00

A Heinrich Alkotói Szint rengeteg tehetséget tervezőt rejt. Itt dolgozik Bartos Tímea is, aki azért is különleges, mert a férfi kiegészítőkre specializálódott (valljuk be, kis hazánkban a férfiak nehezebben tudnak designosak lenni, hiszen elég szűk a divat ezen ágával foglalkozók száma). Férfiaknak szánt táska, ide vagy oda, nekem nagyon tetszik.

Mesélj egy kicsit magadról... 

A Képző és Iparművészeti Szakközépiskolában tanultam, egy szerencsés fordulattal végül a bőr és divat szakon végeztem. Később a Nyugat-magyarországi Egyetemen folytattam tovább, és ott ismertem Albert Tímeát, a Timrose tervezőjét, ami azért érdekes, mert ő is a Kisképzőbe járt előttem. Most vele dolgozom együtt a közös műhelyünkben, úgyhogy nem titok, de hamarosan lesz közös kollekciónk is. 




Kinek készülnek a termékeid? 

Már egy-két éve inkább unisex, illetve férfi kiegészítők tervezésével foglalkozom. Termékeim a fiatalabb korosztálynak, vagy a kevésbé konzervatív rétegnek készülnek, akik esetleg nyitottabbak az újdonságokra. Tudatosan választottam ezt a piaci szegmenst, egyrészt mert úgy látom, hogy hiány van ezen a téren, másrészt pedig teljes mértékben tudok azonosulni ezzel az iránnyal. Óriási kihívás, de egyben nagyon izgalmas, hogy mi tesz egy-egy terméket férfiassá, hol húzódnak azok a határok, amiket még lehet feszegetni.A tervezés során ezekre a kérdésekre próbálok összpontosítani. 




És szerinted mitől férfias egy kiegészítő? 

Ez leginkább az anyaghasználattól, a felület- és formakialakítástól, a mérettől és persze a színektől függ. Szerintem az egyszerűbb vonalak, a letisztultabb formák és a funkcionalitás, ami jellemző.Viszont én kísérletezés képen törekszem mindig valami jellegzetességet is belecsempészni a kiegészítőimbe, amelyek olykor elég hangsúlyosak, karakteresek. 


Honnan ered az inspirációd? 

Az életem fontos része a spiritualitás, így ez megjelenik az általam tervezett darabokban is. A legutóbbi kapszula kollekciómat például az afrikai, törzsi hegtetoválások inspirálták, melyeken a fűzött felületek reflektálnak ezekre a tetoválásokra. Akad olyan táska is, amin metszéssel hoztam létre a mintázatot.Szerintem gyönyörűek ezek a tetoválások, és vonzza bennük rejlő nyers erő. Ezeknek a hangulata, illetve energiája volt az, amit próbáltam egy másik, modernebb szemlélettel feldolgozni. 




Mit lehet tudni az őszi-téli kollekciódról? 

Főleg az anyagokra és a funkcióra tevődik majd a hangsúly. A bőr mellett más anyagokkal is szeretnék kísérletezni, mint például a szilikon vagy más idegen textúrák. A színek tekintetében az állandó fekete mellett pedig a bordó, a sötétkék és a sárgás árnyalatok lesznek meghatározóak.




You Might Also Like

0 megjegyzés

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images