Andrea Szanyi - Interjú

11:45

Szanyi Andreával már a Budapest Fashion Week óta szerettem volna találkozni, és nagyon örültem, amikor összejött a kis randink. Első pillanatra szimpatikus volt, ahogy beszélgettünk, sok hasonlóságot véltem felfedezni kettőn között. Ő is kedveli az extrém dolgokat, nem fél felvállani önmagát, és folyamatosan azon dolgozik, hogy a magyarok öltözködési sokásait gyökerestül megváltoztassa.

Miért döntöttél a divattervezői pálya mellett?
Nem volt ez mindig ilyen egyértelmű. Kezdetben nagyon is ezen a vonalon indult el az életem, például már az óvodában minden farsangra egyedi, varratott jelmezzel készültem hála a szenzációs Anyukámnak, aki már akkor is mindenben támogatott. Később viszont teljesen eltávolodtam a divattól. Tizenhat évig sportoltam, úsztam és hosszútáv futottam is, a szoknyát és a nőies ruhákat hírből sem ismertem. A középiskolát kémia és biosz szakon végeztem, majd az ELTE-n tanultam tovább, szintén kémia szakon, ezután két és fél évig éltem Londonban. Mindig is érdekelt a divat, ezért stylist tanfolyamot végeztem, emellett pedig 4 évig társas táncoltam is, ahol megjelent az életemben ez a vonal, de soha sem áll a középpontban. A külföldön töltött évek igazán meghatározóak voltak, hiszen London annyira nyitott, más az emberek gondokodásmódja, a színekkel, a fazonokkal és a ruhákkal való kapcsolata.Ezek hatására az évekig tartó kémia/divat dilemmám teljesen a divat irányába dőlt el és innentől kezdve teljesen célirányosan haladtam az utamon. Amikor hazajöttem, beiratkoztam a Budapesti Divatiskolába, itt női szabóként és tervezőként végeztem, ezek mellett 3 nagy multinál is visual merchandiser pozícióban dolgoztam. Innen kerültem az Óbudai Egyetem Ipari Termék és Formatervező Mérnök szakára és ma már a saját vállalkozásomban dolgozom.



Ki a példaképed a hazai tervezők közül?
Benes Anita a Daalarna vezetője, Fehér Petra a Tras tervezője és Tóth Tamara a Tamara Toth és a T.deepartment megalkotóját említeném meg. Anitával divatbemutatóik kapcsán már többször dolgoztam, mindig elképesztő érzés egy hihetetlenül sikeres profitól tanulni, ruhakölteményeit meg nem kell bemutatni senkinek. Csodálatosak! Petrára már a kezdetek óta felnézek és nagyon sok erőt és kitartást adott az Ő munkássága. Tamara kolléganőm volt és, abszolút kreatív és absztrakt művésznek tartom, már, ha csak a T.deepartment szóra gondolunk, rögtön látszik is. Általában az egyediségbe, az emberek, tervezők egyéniségébe szeretek bele itthon és külföldön egyaránt.



Mi alapján inspirálódsz?
Az utazások, különböző kultúrák és az egyedi egyéniségek inspirálnak. Nagyon sokat vagyok kint Isztambulban, illetve Londonban, így sok különböző emberrel, kultúrával, gondolkodásmóddal, felfogással találkozom, ezek mindig nagyon érdekes dolgok és ihletet adnak. Egyéniségek közül szeretném megemlíteni Tirana Havardi-t, akitől Londoban nagyon sokat tanultam a divatról és az életről egyaránt, továbbá Gürcan Isineri-t, akinek egyetlen mondata ihlette a Granny style sál kollekciómat.



Milyen anyagokkal dolgozol szívesen?
Szívesen használok pamutot, nagyon szeretem a selymet, de legutóbb szarvasbőrt is használtam. Próbálom megtartani a természetes vonalat, viszont egy-egy fazon kedvéért akár színtetikus anyagot is bevállalok. Ilyen például a tavaly nyári fodros szoknyám, ami teljesen poliamid volt.



Mit gondolsz a magyarok öltözködési szokásairól?
Szerintem az alapdarabokkal a legtöbb magyar nő tisztában van és használja is. Sőt! Egy kis fekete ruha helyett tíz van a gardróbjukban, ami nagyon jó, mert ezzel a darabbal nem lehet mellé lőni, de  más színek, példul piros, kék, sárga ruhák hiányoznak, pedig ezekkel a darabokkal lehetne nyitni az új és „ismeretlen” felé. Sokat javult az elmúlt években a magyarok öltözködési szokásai, de még mindig nem tartom befogadónak a népünket. Egy erőteljes, piros kabát vagy egy nagyon élénk, színes szoknya még mindig teljesen idegen itthon. Nem vagyunk bátrak és ha 10 nőt megkérdeznénk, hogy farmer-póló vagy egy sikkes derék ceruzaszoknya-blúz kombót választanának-e, akkor 9 ember rögtön az örök divatot, a farmer-pólót választaná, s nem lépne ki a komfortzónájából. Szerintem a blogolás felvirágzása óta sokkal jobb a helyzet. Több merészebb, színesebb, egyedibb outfit poszt születik mostanság, - amihez Te is hozzájárulsz - és ez jó hatással van az öltözködési szokásainkra. Szerencsére az üzletek is nagy hangsúlyt fektetnek a vásárlók stílusos megjelenésére és sokkal többet foglalkoznak a visual merchandisinggel, kirakatokkal, babák sikkes öltöztetésével és a kollekciók bolti kihelyezésével, ezekkel is tanítva a célközönséget az adott stílusirányzatra és arra is, hogyan tudnák beépíteni a ruhatárukba az egyes darabokat.


Képek forrása: Andrea Szanyi - Facebook
Mesélj egy kicsit a márkával kapcsolatos terveidről...
Az új kollekcióval egy időben a jóga vonal is elindul, ami a jóga pólónak a kollekcióból való kiválását jelenti és egy nagyobb választékú, sportos ruházati irányt is. A tavaszi kollekció neve Colors, mely továbbra is - ahogy Anna Wintour mondaná – a saját utazásomat és a nőies vonalat fogja követni. Idén nagyon sok új tervünk van és amint publikusak lesznek, Mindenki tudbni fog róla, csak kövessétek figyelemmel a Facebookot!

You Might Also Like

0 megjegyzés

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images