Kuszkuszos Csirkemell

20:31

Ma megint alkottam valami egyszerű de nagyszerűt. Szeretek olyan alapanyagokkal főzni, amiket sokan nem használnak a hétköznapokban. A kuszkusz is egy ilyen, nagyon könnyű elkészíteni, ennek ellenére nem sokan ismerik. Ez is egy olyan recept, ami gyorsan elkészíthető, főleg egy hosszú nap után, és még másnap is nagyon finom. 


De mi is az a kuszkusz?


A kuszkusz a szó szoros értelmében tészta, mely úgy készül, hogy daraszemeket nagyon finom lisztréteggel vonnak be, így azok könnyebben magukba szívják a nedvességet. Kinézetre inkább gabonafélének tűnik, és megfőzni is úgy szokás. A kuszkusz Észak-Afrikából származik, ahol a legelterjedtebb főzési módja, hogy egy ragu felett megpárolják. A szemek, miközben megduzzadnak és megpuhulnak, magukba szívják az étel gőzét és aromáját. (forrás)

Hozzávalók:
  • 25 dkg kuszkusz
  • húsalaplé
  • 1 csirkemellfilé
  • 1 cukkini
  • 2 fej gomba
  • 2 szál sárgarépa
  • 1,5 szál póréhagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • étolaj
  • kakukkfű
  • bors
A csirkemellet apró darabokra vágjuk. A póréhagymát felkarikázzuk, és kevés olajon megpirítjuk. Hozzáadjuk a csirkemellet, a zúzott fokhagymát, a kakukkfüvet, sózzuk, borsozzuk, és fehéredésig pirítjuk. A cukkinit, a répát és a gombát kisebb kockára vágva hozzáadjuk. Miután megpárolódott elékszítjük a kuszkuszt. Én úgy csináltam, hogy kimértem egy pohár kuszkuszt, majd ugyan annyi forrásban lévő vízzel felöntöttem és beleraktam vegetát. Kb. 5-10 percet kell várni még megduzzad. Ha ez megtörtént, már csak hozzá kell keverni a tűzön lévő raguhoz és párszor átforgatni.

Jó étvágyat!

Ha tetszett a bejegyzés, facebookon is megtalálsz :https://www.facebook.com/MySweetesHeaven?ref=

MySweetestHeaven

You Might Also Like

0 megjegyzés

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images