Hosszú hétvége Kolozsváron

10:00

Az egyik legjobb barátnőm Kolozsváron tanul, így a vizsgaidőszak végére kiutaztunk hozzá a másik barátnőmmel. 16 személyes kisbusszal mentünk, cirka 6-7 óra alatt értünk a végállomásra. Mivel a város nem olyan nagy, így taxiba szálltunk és 10 perc múlva meg is érkeztünk barátnőm albérletéhez. Az első döbbenet akkor jött, mikor a taxis megmondta a végösszeget. 15 lej volt, ami kb. 1000 forintnak felel meg. Az itthoni taxisok ennek a többszörösét is elkérték volna, így nem volt kérdés, hogy a következő három napban sokat fogunk taxizni. Lepakoltuk a cuccunkat, majd nyakunkba vettük a várost.

Első utunk a Fő Térre vezetett. A téren áll az impozáns Mátyás templom, amit belülről is megtekintettünk. Nem vagyok vallásos, így rendszerint kihagyom a templom látogatásokat, de barátnőm mondta, hogy ezt feltétlenül látni kell. Igaza volt, hiszen a templom teszi széppé a teret.   Azt is megtudtam, hogy a nagyobb rendezvényeket mindig itt tartják. Szerencsémre a hétvégén Rock Fesztivált rendeztek s bár nem ismerem a román rock együtteseket (és egy kukkot se értettem abból, amit énekeltek) mégis nagyon élveztem az estét.

A nagy városnézésben könnyen megéhezik az ember. Kolozsváron is van igazi hazai étterem és mi meg is kerestük. A Culina Nostra felépítésében inkább egy kifőzdére hasonlít, hiszen ebédre menük közül választhatsz. Itt ettem életemben először (de nem utoljára) parasztcsorbát. Jó áron jó ebédet lehet kapni, így nem csoda , hogy rengeteg magyar diák keresi fel ebédidőben.

Második nap se fogytunk ki a látnivalóból. Barátnőm a fejébe vette, hogy mindent megmutat, így az első két nap a látványosságok felkereséséből állt. Meglátogattuk a Kolozsvári Botanikus Kertet, ami egyből elnyerte a tetszésemet. Imádom a virágokat ,ezért nekem olyan volt, mintha a paradicsomban lennék. A Botanikus Kert különböző tájak szerint tematikusan van felosztva, olyan mintha az egyik országból csak átlépnél a másikba. A nyaralás egyik legrosszabb élménye is ehhez a fűvészkerthez kötődik, hiszen itt ittam meg a világ legrosszabb jégkásáját. Azóta se ittam sehol.

A harmadik nap inkább a bulizásról, barátokról szólt. Lány nem sűrűn mond ilyet, de én nagy sör rajongó vagyok, a Román sörök pedig iszonyatosan finomak. Muszáj volt 1-2 fajtát megkóstolnom, ezt pedig jó helyeken szerettem volna. A barátaim törzshelyére ültünk be, ami inkább egy romkocsma volt. Ha felnéztél a plafonra, nem tudtad, hogy valóban a földön vagy-e, hiszen asztalok, székek, sörösüvegek lógtak a fejünk felett. Sajnos erről nem tudtam minőségi képet csinálni, de így is látjátok, hogy mire gondoltam.

Reményeim szerint novemberben újra kilátogatok Kolozsvárra, hiszen ott szeretném ünnepelni a születésnapot. A város engem teljesen elvarázsolt, végig olyan érzésem volt, mintha otthon lennék. Már alig várom a következő utat, bár remélem, hogy nem lesz olyan hideg.

Ti voltatok már Kolozsváron? Ha igen, mi a véleményetek róla?