Gardróbrendezés mesterfokon

8:00

Nálam mindig egy egész napos procedúra, mire sikerül a gardróbomat úgy átrendezni, hogy minden a helyére kerüljön. Nem egyszerű feladat és szerintem nem csak én vagyok így vele.


Az első és legmeghatározóbb szempont számomra az, hogy átlátható legyen. Nekem otthon a plafonig ér a gardróbom, így bőven tudok benne rendezkedni. Az aktuális darabokat mindig szemmagasságba rakom, a további dolgokat pedig a polc többi részére. A legfontosabb azt, hogy tudjuk, mit hova tettünk. A nyári ruhák, felsők sorsa ősszel megpecsételődik, így ők a legfelső szekcióba kerülnek.


Az akasztós részbe mindig olyan ruhákat szoktam rakni, amik gyűrődnek, így el tudjuk kerülni az állandó vasalást. Ezt a rész nyáron inkább a blézerek, blúzok, rövid vagy hosszú ruhák foglalják el, ám télen ide kerülnek a gyűrődős anyagú pulóverek, szőrme mellények.


Régebben mániám volt, hogy színsorrendbe raktam a ruháimat. Ez akkor praktikus volt, hiszen ha tudtam, hogy ma egy rózsaszín darabot szeretnék felvenni, egyből megtaláltam a rózsaszín árnyalatúak között. Mostanában inkább darabok szerint vannak csoportosítva. A gardrób szélén helyezkednek el a szőrme mellények, blézerek, majd következnek a gyűrődős pulóverek, blúzok és a végén marad pár koktélruha, amit télen is fel tudok venni.


Érdemes a nyári-őszi gardróbrendezésnél egy selejtezést is tartani, hiszen mindig vannak olyan ruháink, amiket már nem szándékozunk felvenni. Ezeket a darabokat zsákokba lehet tenni és különböző szeretetszolgálatoknál vagy kihelyezett gyűjtőhelyeken leadni. Én általában a karácsonyi időszakra teszem félre őket, ilyenkor a rászorulóknak is nagyobb szükségük van rá. Ne felejtsétek el, hogy csak olyan ruhát adjatok tovább, amit ti is még felvennétek! A kopott, szakadt ruhaneműket inkább dobjátok a kukába, vagy felhasználhatjátok portörlő rongynak is.


A cipőkről se feledkezzünk meg. Ez a tippet az egyik barátnőmtől lestem el. Ő minden szezon végén azokat a darabokat, amiket már nem vesz fel, letisztítja és visszateszi a dobozába. Ez azért is jó, mert ha később elővenné, nem szárad rá az a sok piszok, ami régebben rákerült illetve a dobozok meghosszabbítják a cipő élettartamát.


Valahova a fürdőruhákat is el kell tenni, így őket ilyenkor a gardróbom aljában száműzöm. Vettem jó kis tárolódobozokat, csak belerakom őket és tudok rájuk is pakolni. Ha valami oknál fogva szükségem van a fürdőruháimra, (például egy wellness hétvégén) akkor csak lepakolom róluk a felesleges dolgokat és máris ott vannak kéznél.


Megfogadjátok ezeket az ölteteket?

You Might Also Like

4 megjegyzés

  1. A cipőknél a saját dobozukba visszarakjuk jó ötlet, akinek nagy gardróbja van és elfér, ha lesz egyszer nagy gardróbom megfogadom :)

    VálaszTörlés
  2. Hát nekem is ez a bajom, hogy a ruhásszekrényem aljában már nem férnek el. Van egy másik kis szekrényem, én oda teszem őket :)

    VálaszTörlés
  3. szia. most találtam a blogodra:))

    tetszik. követlek:)

    www.beautyandfashionmakeup.blogspot.com

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm. Ha van kedved kövesd a blog facebook oldalát is, ott több mindent találsz ;) Én is megnézem a te blogodat :)

    VálaszTörlés

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images