MZF - Interjú

14:58

Mezőfi Andit tavasszal ismertem meg, mikor meghívást kaptam tőle a NoBorder szalon egy éves szülinapjára. Nagyon inspirálónak tartom a személyiségét, hiszen a ruhamárkája mellett saját szalont is vezet, ahol a különböző kreatív szakmák képviselői találkoznak, úgy mint fodrász, tetováló, műkörmös és persze divattervező. 

Honnan jött az ötlet, hogy divattervező legyél? 
Már kiskorom óta érdekeltek a kreatív szakmák, idővel pedig elkezdtem pólókat és ruhákat varrni. Gimnázium után édesanyám dobta fel az ötletet, mi lenne, ha divattervezőként tanulnék tovább. Addig bele se gondoltam, hogy ilyen is van, hiszen nem egy megszokott szakmáról beszélünk. Elkezdtünk együtt iskolákat nézegetni és végül a Modart Divatiskola mellett tettem le a voksomat. 



Hogyan álmodtad meg az MZF márkanevet? 
Azt hiszem, hogy az a stílus, amit szeretnék képviselni, ott gyakori a három betűs márkanevek használata. Ez inkább azokra a brandekre jellemző, melyek a sportos vonalat képviselik és mindennapi használtara terveznek. Így vettem a vezetéknevemet és kiszedtem belőle a magánhangzókat, ezzel pedig megszületett az MZF. 



Mi az, ami inspirál? 
Inspirációim alapja sokszor egy érzés vagy egy társadalmi probléma. Több társadalmi problémát dolgoztam már fel a kollekcióim által, hiszen fontosnak tartom, hogy felfigyeljünk ezekre. Ott van például az a kollekcióm, ahol a közúti balesetekre hívtam fel a figyelmet, vagy a rohanó digitális világra, mely beszippantja a mai modern embert. A márka fő esszenciája a hordhatóság, sportos darabokat tervezek, melyek egyszerűek és a mindennapok részei lehetnek. Az MZF-re jellemzőek a sok zsebes megoldások vagy vízlepergető anyagok használata. 



A márka mellett egy szalont is vezetsz, a NoBordert. Hogyan született meg a szalon? 
Mikor elindítottam az első kollekciómat, viszonteladókat kerestem, akik értékesítik a darabokat. Éreztem, hogy hosszú távon nem ez a megfelelő választás, hiszen itt nem az én kezemben volt az irányítás, így elkezdtem a saját albérletemet használni showroomként. Utólag belátom, ez sem volt a legjobb ötlet, hiszen nem tudtam külön választani munkát és a magánéletet. Ekkor jött a szalon gondolata, a divattervezés mellett elvégeztem egy fodrász iskolát is. Olyan teret terveztem volna létrehozni, ahol a művészek (legyen az fodrász, tetováló, divattervező) együtt tudnak dolgozni, hiszen a mai világban nehéz egyedül túlélni. Egy családi közösséget szerettem volna kialakítani, amit úgy gondolom, sikerült is.




You Might Also Like

0 megjegyzés

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images