New Accent - Interjú

7:00

Fülöp Erika által készített ékszerek titka abban rejlik, hogy különleges anyagokat használ fel termékei elkészítéséhez. Az ékszerei nagyrészt betonból készülnek, melyet orvosi fémmel kombinál, így mindenki számára elérhető viselet.

Miért éppen az ékszerkészítés mellett tetted le a voksodat? 
Tizenévesen imádtam ékszereket készíteni. Mivel drága alapanyagokra nem volt pénzem így a korai ékszereim papírból és gipszből készültek. Az élet mégis más irányba sodort, pályaválasztás után építészetet tanultam, az iskola elvégzése után pedig a választott szakmában dolgoztam. A válság az építőipart kiemelten érintette, ezért keresnem kellett egy más utat, amivel fent tudom magamat tartani és a kreativitásomat is kiélhetem, így visszatértem egykori hobbimhoz, az ékszerkészítéshez.




A New Accent, mint márkanév hogyan született meg benned? 
Az építészet által új anyagokat ismertem meg, az egyik ilyen gyakran használt anyag a beton volt. Korábban üvegékszereket készítettem, de úgy éreztem, telítve van a piac, hiszen számos ékszerkészítő használja ez az alapanyagot, olyat kerestem, mely különleges. Elkezdődött egy kísérletezési fázis, kíváncsi voltam, milyen módokon tudom használni a betont, hogy is viselkedik ez az anyag más anyagokkal kombinálva. Az alumíniummal is próbáltam összedolgozni a betont, de az alumínium egy idő után oxidálódik és mivel én a tartósságot is szem előtt tartom, így nem volt megfelelő a végeredmény. Más anyaggal kellett hát dolgoznom, ekkor került elő a rozsdamentes acél és az orvosi acél. Az acélt nehéz megmunkálni, mégis számos előnnyel rendelkezik amelyek közül az egyik legkiemelkedőbb, hogy az orvosi acél ötvözetet fém allergiások is viselhetik.




Mi alapján inspirálódsz? 
Egy-egy forma vagy éppen felület az, melyből ihletet merítek. Kedvenceim a geometrikus formák, illetve kedvelem az anyagok kombinálását is, mely által létrejöhetnek izgalmas felületek.




Kiknek szánod az általad készített ékszereket? 
Legfőképpen a városi, lendületes nőknek. A jövőben nem csak a nőkre szeretnék fókuszálni hanem férfi kiegészítőket is szeretnék készíteni amelyhez a beton mint anyag remek kiindulási alap.





You Might Also Like

0 megjegyzés

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images