Ízléses vagy ízléstelen? Ki dönti el?

13:50

Ízlés és ízléstelenség, e kettőt csak egy hajszál választja el egymástól. Az ízlés szubjektív jelenség vagy pontosan körülhatárolt? Ki dönti el, mi az ízléses és ízléstelen?

Munka közben mindig szól a rádió, hiszen remek háttérzaj, s bár sokszor nem is figyelek oda, ám a minap egy beszélgetésre mégis felkaptam a fejemet. A műsorvezetők arról vitatkoztak, mennyire jogos, hogy az ízléstelen épületekre adót lehetne kiróni, hiszen vizuálisan rombolják az utcaképet. Szót-szót követett, majd a beszélgetés a divat felé vette az irányt és előjött a jól ismert leggings vita. A beszélgetés alatt kicsit elmélyültem saját magamban, ezernyi gondolat cikázott a fejemben. Vajon mi számít ízlésesnek, és mi nem? Ki dönti el? Ki bíráskodik?


Szerintem az ízlés szubjektív, egyéntől függ. Az én ízlésemnek például nem fel meg, ha egy rövidnadrágból kikukucskál a farunk alsó része, sőt, nem tetszenek a magas sarkú sportcipők sem. DE, ez nem azt jelenti, hogy ha máson ilyet látok, akkor egyből pufogok, mekkora vizuális bűncselekményt okoznak. Nem, hiszen attól, hogy nekem nem tetszik, ő még szeretheti, kedvelheti ezeket a darabokat.

A blogon próbálok nektek tanácsokat adni, hogyan öltözzetek, mit mivel párosítsatok, de soha semmire sem mondtam még azt, hogy ízléstelen. Én a saját látásmódomat közvetítem, azt, ahogy én látom a dolgokat, de ez szigorúan szubjektív. 


Érdekes, hogy pont most jött fel az ízléstelenség kérdése, hiszen nagyon sokat gondolkozom azon, hogy a blogot elvigyem egy más irányba, ahol nem csak kiállunk az utcára, és lövünk pár képet arról, amiben éppen vagyunk, hanem mélyebb tartalommal, művészi értékkel ruházzuk fel az outfit sorozatokat. Lesznek megdöbbentőek, sőt, lehet, hogy valakinek az ízlés és ízléstelenség határát fogják súrolni, de egy a lényeg, hogy ezáltal fejezem ki magamat!

Fotó: Pinterest

You Might Also Like

2 megjegyzés

  1. Tényleg érdekes kérdés...Jókat írtál róla! Már várom az izgalmas outfiteket, amikre utaltál! :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Niki! Már én is. :D Amúgy szerettem volna kommentelni a blogodon, de valamiért nem engedi nekem. :(

    VálaszTörlés

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images