Csermák Design - Interjú

13:41

Csermák Dóri munkásságát már a kezdetektől figyelemmel kísérem, nagyon egyedi és természetközeli látásmóddal rendelkezik. Ami még külön szimpatikus, hogy ékszerei a szivárvány összes árnyalatában pompáznak, a színek pedig jó hatással vannak az ember hangulatára. 

Hol tanultad meg ékszerkészítést?
Az ékszerkészítést autodidakta módon tanultam meg, hiszen soha nem végeztem ilyen képzést, de a mai napig nagyon fontosnak tartom, hogy tovább fejlődjek, és újabb technikákat sajátítsak el. Mindig is érdekeltek a kreatív szakmák, kezdetben kisplasztikákat készítettem, melyek ugyan tetszettek, de túl extrémek voltak. Később beleszerettem a süthető gyurmába, de ez az anyag sem volt számomra az igazi, aztán rátaláltam a fémre. Kezdetbe sokat kísérleteztem, hiszen nem ismertem ezt az anyagot, érdekelt, hogyan lehet megmunkálni, formálni. Azt is tudtam, hogy színes ékszereket szeretnék készíteni, így kerültek rá az első festések.



Mi alapján inspirálódsz?
Az inspiráció nem köthető konkrét dolgokhoz, ám mégis az utazás az egyik legmeghatározóbb számomra, ez pedig sűrűn visszaköszön az ékszereken. Kedvelem a természeti formákat, szívesen is használom őket. Volt már olyan kollekcióm, ahol a levél motívum dominált, de akad olyan is, ahol a víz és maga a hullámzás ihletett meg. A fémkülönböző hullámzó mintája erre vezethető vissza. Az utazásaim közül van egy, amit kiemelkedőnek tartok, Malaga felé utazva a repülőn kinéztem az ablakon, és láttam magam alatt a tájat, ami elbűvölt. Ez az érzés a mai napig elkísér, az ékszereimmel pedig próbálom visszaadni.



Miben áll a márka esszenciája?
Abszolút az egyedi anyaghasználatban, egyedi festési technikában rejlik a márka esszenciája. Továbbá fontos szempont még a hordhatóság, illetve az a különleges hangulatvilág, mely felismerhetővé és összetéveszthetetlenné teszi az ékszereket.



Milyenek látod a hazai embereket divat szempontjából?
Szerintem mi magyarok, sokszor nem vagyunk annyira nyitottak, mint amennyire kellene, nehezen mutatjuk meg magunkat. A viseletünk sokat megmutat belőlünk és ezt nem mindig merjük vállalni, (nekem sem mindig könnyű, főleg ha olyan helyre megyek, ahol úgy érzem, nagyon fontosak az öltözködési szabályok), de szerintem egyre jobban fejlődünk ilyen téren is. Azt látom, hogy az első lépés a „felismerés”, amikor észrevesszük valakin, megdicsérjük és kicsit irigykedünk is talán, hogy mennyire egyedi ruhát, cipőt, táskát, ékszert vett fel. A második lépés, amikor már mi is vásárolunk és hordjuk ezeket a különleges darabokat.



Van-e olyan ékszertervező, akinek a terméke közel állnak hozzád?
Nagyon nehéz lenne kedvenc tervezőt mondani, mert igen, sokan közel állnak az ízlésemhez, számtalan magyar és külföldi tehetség van, akiket kedvelek. A magyarok közül a legjobban, talán Visy Dóri a kedvencem.



Mesélj a további céljaidról!
Hamarosan megnyitjuk Sitku Bernivel (Berbloom) és Béres Blankával (B’Blanca) a showroom-unkat a Heinrich Alkotói Szinten (az Iparművészeti Múzeummal szemben). Már nagyon izgatottak vagyunk, és nagyon várjuk, hogy a felújítás után február közepén elkezdhessünk beköltözni és mindenkit meghívhassunk beszélgetni, bulizni, vásárolni, kikapcsolódni! Közben persze dolgozom az új kollekciómon, amiből már elég sokat meg is mutattam facebook oldalamon. Az utóbbi időben úgy érzem nagyon sok olyan ékszertervem volt, amit nem tudtam megvalósítani és ez eléggé bánt, szeretnék természetesen a vásárlói igényeknek továbbra is megfelelni, de bizonyos darabokat limitált számban fogok csak készíteni, viszont a formavilág sokkal változatosabb lesz.




You Might Also Like

0 megjegyzés

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images