Folenta Design - Interjú

8:00

Az utóbbi időben nagyon megkedveltem a Folenta Design ékszereit, letisztultsága miatt közel áll a szívemhez. A márka 2015-ös őszi-téli kollekciója nekem teli találat, izgalommal várom a tavaszi csodákat is, addig pedig olvassátok el Rékával, a brand tervezőjével készített interjút.

Honnan ered az ékszerkészítés szeretete?
Mindig is kreatív ember voltam és már kislánykoromban is sokszor készítettem különböző anyagokból ékszereket. A gimnáziumi éveim alatt is végig kísért ez a szenvedélyem, amikor is OKTV döntőbe kerültem munkáimmal. Második gyermekem születése után, merült fel bennem, hogy újra érdemes lenne elővenni régi-új hobbim, ekkor indult igazán útjára karrierem. Először csak apróbb, egyszerűbb darabokkal kezdtem, mellette sokat böngésztem az internetet, milyen technikákkal lehetne bővíteni még a repertoárt. Időről-időre, ahogy egyre jobban megismertem magát a zsinór anyagot és a benne rejlő lehetőségeket vált mindinkább kedvencemmé majd azóta a márkám védjegyévé.



Miben áll a márka eszenciája?
A Folenta Design márka fő profilját az egyedi, kézzel készített és festett zsinór ékszerek adják. Az elkészítést pontos rajzolás és tervezés előzi meg mikor is megszületik az a fajta egyedi formavilág, amit szeretnék viszontlátni munkáimban és, amit később megvalósítok a különböző csomózásos technikák által. Miután elkészültem, a következő meghatározó lépés a megfelelő színek megtalálása. Munkáim színvilágukat tekintve az évszakhoz és az aktuális trendekhez alakítom, az egyedi festésnek köszönhetően kellően változatosak, az egyszínűtől a színátmenetesekig. 



Mit gondol, hazánkban mennyire keresik az ember az egyedi ékszereket?
Úgy gondolom, hogy jó irányban haladunk és az igény egyre inkább erősebb viszont ez még itthon mindig pénztárcafüggő. Tisztában vagyok azzal, hogy nem mindenki engedheti meg magának, hogy designer darabot vásároljon, ezért én magam igyekszem az arany középúton maradni. Jelen pillanatban ezt a szélesebb választékommal próbálom elérni úgy, hogy a legújabb darabok mellett helyet kapnak korábbi kollekcióim is, melyek kedvezőbb árfekvésűek.



Mi alapján inspirálódsz?
Ez nagyon változó, néha elég egy érzés, vagy egy izgalmas forma. Szeretek színek alapján is elindulni egy új darab elkészítésénél. Sokat szoktam azon töprengeni, mivel tudnám kombinálni a zsinórokat és ilyenkor mindig egy új kollekció lesz a vége. Előfordul viszont, hogy hosszú hónapokat kell várni arra, hogy ezeket a kollekcióimat a nagyközönség is láthassa.



Mit tartasz az eddigi legnagyobb sikerednek?
Talán a legnagyobb siker, hogy egy hobbinak indult tevékenységből sikerült egy márkát „felépítenem”. Tisztában vagyok azzal, hogy még mindig csak az út elején járok, de eddigi sikereim és a visszajelzések is azt igazolják, hogy jó és másoknak tetsző, amit csinálok. Ha az idáig vezető utat nézem, akkor a legmeghatározóbb, Mautner Zsófi gasztroblogger személyre szabott fülbevaló kollekciója volt. Ő volt az, akinek először készítettem egyedi minta alapján ékszereket és ekkor léptem rá arra a bizonyos útra, amin jelenleg is járok és bízom benne, hogy ez az idei évben is folytatódik és a Folenta Design márka további sikereit hozza.


Képek: Folenta Design

You Might Also Like

0 megjegyzés

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images