Szitakötő ékszer - Interjú

8:00

Gyerekkoromban és is többször próbálkoztam gyöngyfűzéssel, ám soha nem bizonyultam elég ügyesnek hozzá, nem úgy, mint Szőke-Rittlinger Edina, a Szitakötő ékszerek megálmodója. Olvassátok el a vele készített interjút!


Hogyan alakult ki benned, hogy ékszerekkel foglalkozz?
A kreativitást és jó kézügyességet a mi családunk magában hordozza. Egyik nagymamám csodálatosan horgolt, a másik gyönyörű hímzett terítőket, párnákat készített, édesanyám patchwork munkái magukért beszélnek, így esélyes volt, hogy valamilyen kézimunka idővel engem is megtalál. A gyöngyökkel való kapcsolatom korán, 12 éves korom körül kezdődött. Egyszerű, olcsó gyöngyökből készítettem magamnak karkötőt, nyakláncot. Elkészítettem, hordtam, lebontottam, másikat fűztem és ez így ment egy jó darabig, egészen az egyetemi éveim végéig. Az utolsó évemben kezdtem el komolyabban foglalkozni a gyöngyfűzéssel, ekkor már minőségi gyöngyökből készítettem a szebbnél szebb ékszereket különböző technikák elsajátításával. Tobzódtam a lehetőségekben és rettenetesen élveztem. Ezzel párhuzamosan kaptam környezetemtől az elismerő szavakat, így nem sokáig gondolkoztam azon, hogy eladásra is készítek ékszereket. 1-2 év tapasztalati idő kellett, míg kialakult a stílusom, illetve, hogy melyek azok az anyagok, amelyekkel szívesen dolgozok. Pontosabban ez a mai napig formálódik, egyrészt mert szeretek többféle technikával foglalkozni, másrészt a környezetemből érkező kérések, megrendelések is alakítják azt.




Mi alapján inspirálódsz?
A kevesebb, néha több! Kedvelem az egyszerű, letisztult ékszereket. A gyöngyből készült ékszerek aprólékos munkát igényelnek, ezáltal pont nem lesz letisztult, viszont azt is tudom, hogy a gyöngyöket nem cserélném el sem másik anyagra, sem másik technikára, így igyekszem olyan ékszert létrehozni, amely egyszerű, mégis gyöngyből készül. Ékszereimben többnyire egyféle gyöngyöt használok, és, hogy azért unalmas se legyen, a színekkel variálok.



Milyen alapanyagokkal dolgozol szívesen?
A gyöngy örök szerelem marad, többnyire japán és cseh üveggyöngyökkel dolgozom, de zsinórból, bőrből készült ékszereket is szívesen készítek. Ezekből többnyire hétköznapi darabok készülnek, viszont tavaly tavasz óta menyasszonyi ékszerekkel is bővült a repertoárom. A menyasszonyi kiegészítőkhöz pedig kiváló minőségű Swarovski igazgyöngy utánzatokat használok.



Hol lehet hozzájutni az általad készített termékekhez?
Elsősorban Pécsett, különböző rendezvényeken és vásárokon, viszont a Meska segítségével mindenhol elérhetőek az ékszereim, ezért is igyekszem élethű fényképeket és pontos leírásokat készíteni egy-egy termékről. Menyasszonyi ékszereimet pedig Mohácson,a Bélavári Zita – Esküvői és alkalmi ruhaszalonban lehet megtalálni.



Mit gondolsz a magyarok ékszerviselési szokásairól?
Szerintem a magyarok nagy része szeret ékszer viselni, de inkább a biztosra mennek. Ez alatt azt értem, hogy egyszerűbb, például arany ékszereket viselnek, amellyel biztosan nem rontják el a viseletük összképét. Ha már egy manapság is divatos statement ékszert viselnének, ahhoz már tervezni kell a ruhát, cipőt, táskát, amely időigényesebb, az pedig kevesebb embernek van. ennek ellenére úgy gondolom, hogy a fiatal lányok igenis mernek színesek lenni, amelynek személy szerint örülök.

Képek forrása: Szitakötő ékszer - Facebook 


You Might Also Like

0 megjegyzés

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images