Kölespuding áfonyával

19:37

Első hallásra el se tudtam képzelni, hogyan is nézhet ki a kölespuding. Kipróbáltam már pár reform ételt, de kölest még nem ettem. És hogy pudingot főzzek belőle? Mi a manó!


Kicsit jobban utána néztem, miért is jó, ha kölest eszünk és rengeteg pozitív dolgot találtam. Magas tápanyagtartalma mellett gluténmentes és lúgosít is. Ez már sokkal szimpatikusabbá tette számomra a dolgokat. Aki diétázik, még az étkezésébe is beépítheti, hiszen alacsony a kalóriatartalma és magas a rosttartalma. 


A hozzávalók pedig a következőek:

120 g köles
2 dl tej
fél citrom reszelt héja
1 evőkanál citrom leve
3-4 teáskanál nyírfacukor

A kölest kicsit több vízbe tesszük, mint amennyi ellepné. Elkezdjük főzni, néha meg is kavarhatjuk. Kb. negyed óra alatt az összes vizet felszívja. Ha ez megtörtént, önthetjük bele a tejet, hozzáadhatjuk a cukrot és a citromot is. Ne ijedjetek meg, ha lassan kezd puding formát ölteni, hiszen egy kis időbe fog telni, még felszívja a tejet. Ha ez megtörtént, már csak egy szép tányérba kell tenni és lehűteni. Én áfonyát tettem a végén hozzá, de bármilyen gyümölccsel nagyon finom lehet. 

Ez egy alap recept, bátran kísérletezzetek más hozzávalókkal is. 



You Might Also Like

0 megjegyzés

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images